09 oktober 2009

Friday Favs Top 3 Facemelters.

Medans alla andra mjukar ur denna höstbitande fredag vill jag liva upp den med lite trevligare tyngre grejer. Det är sådan här musik man vill dagisveva med armarna i 300 km/h springandes nerför avenyn och skrika. Genren dubstep har vart med mig i typ två år nu och från att gå från lite mysigare lungt dub inspirerat basmusik vill jag istället bara ha det i stort sett smutsigaste man kan hitta. Det skall kännas när basen gräver sig igenom din kropp och får ditt ansikte att smälta.

Iallafall så VJar jag tilsammans med Bassline Express, Shambler-gänget och All out Dubstep nere på Röda Sten imorgon. Det kommer bli riktigt mycket bas och fest. Facebook event här!

Tillbaka till ämnet iallafall så langar jag upp tre av mina skönaste smutsigaste tunes just nu. Det skall vara trångt, svettigt och billigt.



När denna låten kommer igång är den verkligen helt sjuk, lyssna runt 32 sekunder när han drar tillbaka skivan och sedan punchen som kommer efter det, mördarmusik...





Denna snubben är när han inte DJar över hela världen trummis i ett deathmetal band i israel, helt sjukt. Iallafall så är det lite porriga vocals som känns lite onödiga i början men vid 1:10 sätter helvetet igång! Klassiskt kvart i 5 bröl.





Har inte så mycket info om denna snubben mer än att hans grejer är helt sinnes. Kolla in hans andra grejer på youtube om nu känner för lite hårdare tunes.

Inga kommentarer: