09 december 2009

Julklappslista: Hampus

Folk som känner mig vet att jag avskyr julen. Jag blev faktist precis nominerad till årets grinch på någon blogg nånstans och känner mig riktigt hedrad. Hade gärna hellre velat hänga med några polare och köpt thaimat för typ 1000 spänn och chillat. Precis som jag gjorde förra året vilket var min bästa jul någonsin. Hursomhelst skall jag inte dra ner glädjen och peppen resten av Sverige sitter inne på inför den klassiska doppardagen.

Därför sätter jag ihop en liten lista på grejerna jag hade önskat mig om jag peppat klappar.


5. Diamond Supply Co. Logo Crew (Black)



Diamond gör riktigt feta grejer, detta är bara en av deras prylar jag känner vibben starkt på. Hade nog köpt en lite större storlek så man kan götta upp sig nu när det är så satans kallt ute. Cleant print som inte känns överflödigt, bauws!


4. Nike Air Max 90 Current Huarache "Bacon"



Jag har länge varit en sucker för just Nikes Huarache släpp och detta är en av mina favoriter tilsammans med HUFquaken som jag hoppas vi får in senare. Iallafall så känns färgkombinationen riktigt krispig och på grund av den underbara neopren tungan sitter skorna som ett smäck. Vem har sagt att man inte kan ha sneakers på vintern? Baconen kommer definitivt värma mina sulor på julafton iallafall!


3.
HUF Sherpa Lined Flannel Shirtjacket



Kieth Hufnagel leverar stort när han släpper sina grejer för vinterhalvåret. Här en riktigt skön flanell med innerfodring som ser ut att vara straight outta lammhagen! Känns iallafall som man skulle kunna skita i jacka och bara köra denna med tanke på hur varm den är. Lätt ett av mina favvo flaneller overall i år.


2.
The Hundreds Team 2 Snapback Cap



Jag har känt vibben på Hundreds sedan första gången jag såg dem. Alla old school westcoast vibbar är riktigt riktigt gött. Här en klassisk snapback i filt! Den bruna varianten går perfekt till ett par dickies och återigen tröttnar man på vintern och vill ha sommar igen.


1.
S.N.S. Herning Felt



Sist men inte minst! Modellen med krage är något jag varit sugen på hur länge som helst, men med det lite saftiga priset har det aldrig blivit av. Frusen som jag ofta är när jag åker med båten ut till skärgården är detta det ultimata plagget för mig. Är det någon julklapp jag köper till mig själv i år så är detta absolut en av favoriterna.



Inga kommentarer: