22 juni 2010

Sommarpremiär

Handskalade färska räkor, timmar av slappande i skärgården, glass i Slottsskogen, gott häng på uteserveringar, promenader längs älven i värmen...ja, sommaren har intagit västkusten. Sommartecknet nummer ett kör igång den 30:e juni, vi pratar naturligtvis om Colors, klubben som definierar sommaren på västkusten.


Vi har bytt några ord med mannen bakom Colors inför premiären.
Namn?
Mattias "Dainja" Lundin.

Ålder?
30 is the new 20.

Gör?
DJ / Grafisk formgivare / Klubbarrangör.

Vad händer just nu?
Jag uppdaterar min iPhone till iOS4, lyssnar på Drake-plattan, gör ett hårdrocks-bokomslag och bokar in akter till Colors.

Vad ser du fram emot under sommaren?
Colors, chilla i parken med min son och många resor till min favoritstad, Malmö.

Hur föddes idén till Colors?
Jag gick på Nefertitis sommarklubb 2007. Jag blev arg för att det var så dåligt. Det kändes som för ambitiösa idéer med dåligt utförande, för många kockar och för lite engagemang. Jag slog mig på bröstet och berättade för Nefertitis ledning att så här får det inte gå till. Varpå jag fick svaret: Gör det bättre själv då! Då gjorde jag det

Vad gör du för att hålla kreativiteten igång?
Reser eller byter miljö, ändrar infallsvinkel och umgås med kreativa polare. Är jag trött på min design så fokuserar jag på musiken, är jag trött på den så gör jag tvärtom.

Fem favoriter:

1. Sneaker?
Jordan Spiz´ike

2. Låt?
Drake - Karaoke

3. Resmål?
Tokyo

4. Bar/restaurang/klubb?
Göteborg: Tranquilo/Moon/Björns Bar
L.A.: The Dime
Bangkok: Bed Supperclub
Tokyo: Little Soul Café (Shimokitazawa)

5. Färg
Lila

Temafärgen för den första Colors-onsdagen är grönt. Vi tänkte hjälpa till på traven och har samlat ihop allt grönt på Shelta under en och samma länk, så att du kan enkelt kitta upp för kvällen på Nefertiti. Klicka här och rid på den gröna vågen.

Mer info om Colors-premiären hittar du här.

Inga kommentarer: