03 februari 2010

Reebok just got in!

Det rullar in grejer nu titt som tätt. Ett av dom senaste paketen innehöll massa godbitar från Reebok...

Om någon skulle fråga mig vilken den första skon är som jag tänker på när någon säger Reebok, skulle det utan tvekan vara deras Freestyle Hi. Från början, 1982, gjordes denna skon i syfte för aerobics träning men blev snabbt en stor ikon inom fashion och streetwear. Redan två år senare utgjorde Freestyle Hi mer än hälfen av Reeboks försäljning och blev en av 80-talets stora ikoner. Jag tänker tights, hög tofs på sne och ett par Freestyle Hi på fossingarna!
Idag är den tillbaka mer klassisk än någonsin i vitt läder, detaljer i silver och guld och såklart den lilla brittiska flaggan, och känns precis lika rätt nu som back in the days. Hej nya skor på min fot!


Den andra skon är en klassisk runner i riktig Paris anda. Upper i suede, mesh och skinn. Färgsättning från den franska flaggan i vitt, blått och rött. Tänk att strosa runt någonstans i Paris en solig dag med dessa på... Bonjour!


Jag vet inte hur många gånger jag kommer skriva "klassisk" på denna bloggen, men det här är faktiskt en riktigt klassisk modell! En sko som hållit stilen under alla år sen 1987, Reebok Classics. Den här modellen har varit en stor favorit och ikon inom hip hop kulturen inte bara i sitt hemland utan även i USA. Helvitt läder med ljusgrå detaljer och den lilla reebok loggan, jag citerar The streets låt Let's push things forward, för det stämmer så bra: "Let's put on our Classics and have a little dance, shall we?"



Under hösten 2009 hade Reebok Pump 20 års jubileum och i samband med detta fortsatte dom på sitt tema och har nu slängt fram två stycken Twilight Zone i original färgerna från 1990 precis lagom till våren 2010. Den ena i white/black/neon green och den andra i black/white/orange, båda med texten "The Twilight Zone" på insidan av tungan. OG baby!





Dessan härliga sneakers finns nu både i butik och på web, klicka gärna vidare här för mer godsaker eller kom in till någon av butikerna där vi fyllt upp med massor av vårnytt!

Inga kommentarer: